PRIČA O BRENDU - Apple

U kulturi društvenih mreža, sve zahtevnijih potrošača, ultrasoničnog tehnološkog napretka, jako je teško stvoriti prepoznatljivo ime. Usled ogromne i nemilosrdne konkurencije, čini se da je još teže to sačuvati. Lojalnost se danas jako teško pridobija, a veoma lako gubi. Primer brenda kome već decenijama polazi za rukom da iznova stvara armiju vernih korisnika je Apple. Ovo je priča njemu.
Apple

Apple Inc., je prvobitno bila poznata kao Apple Computer, Inc., osnovana od strane: Stiva Džobsa, Stiva Voznijaka i Ronalda Vejna. Ova trojka je osnovala Apple Computer Co. 1. aprila 1976. godine kako bi plasirali Apple I desktop računar koji je dizajnirao Voznijak.

Tokom više od tri decenije, Apple je bio pretežno proizvođač ličnih računara, uključujući modele Apple II, Macintosh i Power Mac, ali je tokom devedesetih godina imao nisku prodaju.

Džobs biva smenjen iz kompanije 1985. godine. Vraća se u Apple 1997. nakon što je njegova kompanija NeXT kupljena od strane Apple-a. Sledeće godine postao je privremeni izvršni direktor kompanije, a kasnije i stalni.

Džobs zatim uvodi novu korporativnu filozofiju prepoznatljivih proizvoda i jednostavnog dizajna, počevši od originalnog iMac-a 1998. godine.

Uvođenjem uspešnog iPod muzičkog plejera 2001. i iTunes Music Store 2003. godine, Apple se etablirao kao lider u industriji potrošačke elektronike i prodaje medija, što ga je navelo da 2007. godine izbaci “Computer” iz svog imena.

Kompanija je takođe poznata po svojoj liniji iOS pametnih telefona, media playera i tablet računara, koja je počela sa iPhone-om, a zatim su usledili iPod Touch i iPad.

Reklama koja je promenila svet

Reklama koju 1984. režira čuveni Ridli Skot je nešto što je od Apple-a napravilo brend kakvim ga danas znamo. A trajala je svega trideset sekundi.

U reklami omamljeni gledaoci zure u Velikog Brata sa ekrana (koji je zapravo IBM), koji im govori da će na kraju pobediti. Međutim više je nego jasno da se gledaocima ne piše dobro

Plot twist se dešava sa pojavom atletičarke, koja ogromnim maljem razbija video bim na kojem se emituju poruke Velikog Brata. Cela reklama referira na Orvelov roman „1984“.
Reklama se završava porukom “24. januara Apple će predstaviti Mekintoš. I videćete zašto 1984 neće biti kao “1984.””

Ideja reklame bila je, Džobsova, Apple odlučuje da je ne emituje. Ipak, Stiv Džobs plaća emitovanje i da se prikaže tokom treće četvrtine Super Bowl takmičenja. Publika na stadionu oduševljeno je aplaudirala!

Vest o reklami prenelo je odmah preko 50 lokalnih TV stanica i sve tri nacionalne TV mreže i o njoj se danima pričalo u radio i TV emisijama. Džobsova reklama se i danas smatra jednom od najboljih reklama ikada snimljenom.

Apple danas

Iako velike kompanije sa Istoka predstavljaju ozbiljnu konkurenciju, Apple je i danas sinonim za kvalitet i inovaciju. Iako je polje delovanja ove kompanije prilično široko, verujemo da je mnogima prva asocijacija na Apple iPhone.

iPhone

iPhone

iPhone mobilni telefoni svoju priču započinju 29. juna 2007 sa iPhone 2G. Prvi iPhone je imao zadnju kameru od 2 megapiksela, procesor od 412 MHz, RAM memoriju 128 MB i ekran od 3.5 inča rezolucije 320 h 480 piksela koji prikazuje 16 miliona boja.

Poređenja radi iPhone 15 Pro Max nudi zaista ekran, sa 6.7-inča i OLED tehnologijom. Kamera je trostruka sa novim 5x zoom sočivo i kombinacijom 48 MP kao glavna kamera, 12 MP ultra-wide i 12 MP 5x zoom telephoto sočivo. Unapređeni Photonic Engine i HDR algoritmi pružaju slike koje su puno detaljnije, jasne i bez žrtvovanja svetlih detalja.

Glavna kamera takođe pruža optičku stabilizaciju slike i ProRes video snimanje. Sve ovo15 Pro Max pokreće A17 Pro čip sa 6-jezgrom CPU i 6-jezgrom GPU, uz 16-jezgreni Neuralni Engine.

Kada je reč o budućim inovacijama, željno se iščekuje 2025. Kada se očekuje da će Apple ekskluzivno prvi koji će lansirati uređaje sa TSMC 2 nm čipom na svom iPhone-u 17. Ovi čipovi bi trebalo znatno da unaprede korisničko iskustvo sa AI tehnologijom. Očekuje se takođe da će ovo biti prvi savitljivi Apple.

Apple watch

Apple je bio pionir i u industriji pametnih satova, a Apple Watch postavio vodeće trendove u ovoj industriji. Iako mu se često zamera previsoka cena, pa je tako mnogima nedostupan, činjenica je da privlači ogromnu pažnju javnosti.

Tako se za naredni Apple Watch X predviđa da će biti najlepši ručni sat u svojoj generaciji će biti Apple Watch X. Ovo je inače jubilarni model u čast 10 godina postojanja Apple Watch linije.

Nije naravno dizajn jedino unapređenje. Postoje spekulacije da će ovaj uređaj imati funkcije kao što su „nadgledanje apneje u snu“ i „merenje glukoze u krvi“. Ovo bi zasigurno značilo nove standarde u oblasti pametnih satova.

Dakle Apple Watch X obećava puno, kako za ljubitelje novih tehnologija, tako i za pojedince koji brinu o zdravlju. Inače, o značaju industrije pametnih satova danas, dovoljno govori činjenica da bi prema nekim predviđanjima pojava ovog uređaja mogla da ima isti uticaj kao pojava iPhoneX 2017.

Apple je svoje ime upisao u istoriju, a vidimo da je itekako prisutan u našoj sadašnjosti, ostaje nam da vidimo šta će nam doneti u budućnosti. Ako je istorija učiteljica života, Apple-ova nas uči da je najmanje što možemo da od ove kompanije očekujemo - revolucija.