PRIČA O BRENDU - Huawei

Kada neko pomene Huawei, većina ljudi prvo pomisli na brend sa najnovijim, visokokvalitetnim tehnološkim proizvodima. Međutim, ima i onih koji su iznenađeni neverovatnom brzinom kojom se Huawei pojavio i proširio na tržištu, tako da je ravnopravno stao u red sa brendovima kao što su Apple i Samsung. I naravno, postavlja se pitanje: Koja je tajna razvoja i uspeha Huawei brenda? U tekstu koji sledi pronaći ćete neke od najvažnijih odgovora na ovu dilemu.
Huawei

Kompanija Huawei Technologies osnovana je 1987. godine u Šenženu u Kini kao agent za prodaju telefonskih i kablovskih mreža u ruralnim područjima Hong Konga. U periodu do 1998. godine, Huawei se proširio na gradska područja Kine.

S obzirom na to da ogromni gradovi zahtevaju složene komunikacione mreže, Huawei je nastavio da raste zapanjujućom brzinom.

Danas su Huawei proizvodi i rešenja rasprostranjeni u preko 170 zemalja i opslužuju više od jedne trećine svetske populacije.
Huawei je treći najveći svetski proizvođač rutera, prekidača i druge telekomunikacione opreme po tržišnom udelu posle Alcatel Lucent-a i Cisco-a, a brend se pridružio i ultra konkurentnoj trci u proizvodnji pametnih telefona.

Mnogi će reći da je Huawei naizgled došao niotkuda i postao jedan od najdominantnijih svetskih tehnoloških brendova. Međutim, najveći dobici ove kompanije bili su skriveni od očiju javnosti. Među glavnim kupcima su telefonski i internet operateri koji koriste Huawei ekspertizu za pružanje usluga kupcima pod njihovim brendom.

Pexels

Huawei: Tri različite poslovne grupe

Osnovna delatnost kompanije Huawei može se podeliti u tri poslovne grupe.

Prva grupa je Carrier Netvork Business Group. Pruža bežične mreže, fiksne mreže, globalne usluge, softver za operatere, osnovne mreže i mrežna energetska rešenja koja primenjuju skoro svi glavni operateri komunikacija širom sveta.

Druga poslovna grupa je Enterprise Business Group i savršena je dopuna prethodne grupe. Kada se informacije pošalju i prime kroz mreže, ovi podaci moraju biti analizirani, prevedeni, uskladišteni i sačuvani od strane Huawei-ovog centra podataka i proizvoda za skladištenje.

Treća grupa je Consumer Business Group, i to je u stvari deo sa pametnim telefonima. Zahvaljujući ovoj grupi. Huawei je postao treći najveći proizvođač pametnih telefona po tržišnom udelu u 2017. godini sa 10% ukupnog globalnog tržišta.

Komunikacija Huawei brenda

Huawei je zvanično objavio svoj novi vizuelni identitet i logo 2006. godine i dobio nagradu Prodavac godine širokopojasne infrastrukture u Aziji i Pacifiku. Od tog trenutka Huawei je postao globalni lider.
Da bi pozicionirao sebe kao mobilni brend, a ne samo kao kompaniju za B2B usluge, Huawei je iskoristio slogan „Make it Possible” za pametne telefone, koristeći priču o svojim proizvodima, umesto da promoviše njihove karakteristike.

Huawei sat

Brendovi često komuniciraju određivanja cena. Huawei je plasirao ultra pristupačan Android telefon koji mu je pomogao da stekne poziciju na mnogim tržištima koja su ignorisali proizvođači vrhunskih pametnih telefona Apple, Samsung, HTC, Microsoft i Blackberri. U Africi, Huawei je prodao desetine miliona pametnih uređaja i postavio milion afričkih malih i srednjih preduzeća na internet.

Suština strategije koju je sprovodio Huawei bila je da obezbedi niže cene od većine konkurenata, ali da ne dovede u pitanje kvalitet svojih proizvoda tako što će se činiti da je on još jedan jeftini kineski provajder. Prema tome, Huawei cene samo su 5%-15% niže od cena glavnih konkurenata.

Dosledna i velika ulaganja u oglašavanje i komunikaciju glavni su oslonac strategije Huawei brenda. Kompanija pokušava da ojača vidljivost i svest o svojim proizvodima na globalnom nivou i ostane konkurentna sa kompanijama poput Apple-a i Samsung-a.

Izazovi za brend Huawei

Iako je Huawei postigao ogroman uspeh u poslednjih više od 30 godina, on ima svoj jedinstveni skup poslovnih izazova. Budući da je u digitalnom i tehnološkom sektoru, gde se stvari svakodnevno menjaju izuzetnom brzinom, za Huawei je još važnije da inovacije stavi u prvi plan svoje poslovne igre.

Brend Huawei nastavlja da raste na globalnom tržištu i da iz godine u godinu uvećava svoje prihode. Nepokolebljivo se posvećuje investicijama u istraživanje i razvoj, pokreće angažovane korporativne brending i marketinške kampanje. Drži se efikasne strategije određivanja cena koja sa pravim cilje segmentira potrošače. Ovo su sve vredne stvari za brendove koji žele da se ističu na globalnoj sceni, što je za Huawei jedan od glavnih ciljeva