PRIČA O BRENDU - Samsung
Današnja priča posvećena je tehološkom gigantu iz daleke Azije. Južnokorejski Samsung decenijama unazad je jedan od simbola tehnološke revolucije i savremenog načina života. Kakav je početak kompanije bio, kakav je njen trenutni značaj, a kakva je budućnost ovog brenda, otkrivamo u nastavku teksta.Samsung je osnovao Bjung Čal Li 1938. u Taegu u Koreji. Zanimljivo je da se kompanija nike bavila tehnikom već izvozom sušene ribe i brašna u Kinu.
Prema osnivaču Samsung Grupe, značenje reči Samsung na korejskom jeziku je "tri zvezde". Reč "tri" predstavlja nešto "veliko, brojno i snažno"; reč "zvezda" predstavlja večnost.
Samsung Electronic, kasniji gigant u svetu tehnologije, započeo je svoju priču 1969. godine.
Od tada, kompanija je postala sinonim za inovacije i tehnološki napredak. Njihova misija je bila jasna od samog početka: pomoći ljudima da ostvare ono što izgleda nemoguće.
Kroz decenije, Samsung je bio pionir u razvoju tehnologije. Prvi proizvod Samsung grupe bio je Crno beli televizor.
Samsung je počeo da proizvodi i razne druge uređaje sedamdesetih godina među kojima su bili veš mašine, frižideri i mikrotalasne pećnice.
Samsung se u proizvodnju mobilnih telefona ozbiljno upustio krajem ‘90-tih godina prošlog veka.
Značajna godina za Samsung bila je 2012. U prvom kvartalu te godine, Samsung grupa je postala najveći proizvođač mobilnih telefona na svetu, prestigavši Nokiu, koja je bila tržišni lider od 1998. godine
Samsung je uvek bio u centru tehnoloških revolucija, bilo da se radi o digitalizaciji kućnih aparata ili o razvoju poluprovodnika. Sa svakim novim proizvodom, Samsung je nastavio da ruši barijere i postavlja nove standarde u industriji.
Samsung danas i Samsung sutra
Danas je Samsung globalni fenomen koji oblikuje kako živimo, radimo i komuniciramo. Njegov uticaj seže daleko izvan granica Južne Koreje, njihove matične zemlje. Samsungovi proizvodi su deo svakodnevnog života miliona ljudi širom sveta, od pametnih telefona do televizora, od kućnih aparata do naprednih medicinskih uređaja.
Samsung postaje značajno ime u svetu pametnih telefona 2010. Godine. Tada je predstavljen prvi Android telefon Galaxy S Sada ovaj telefon ima treću generaciju i smatra se jednim od najboljih smartfona koje možete pronaći na tržištu.
Televizor budućnosti predstavljen je 2013. na Sajmu potrošačke elektronike. Novi Smart TV sistem prikuplja podatke za programiranje od kablovskih operatera ili satelita i čak preporučuje emisije i filmove.
Samsung neprestano nastoji da postane vodeća kompanija u branši poluprovodnika sistema dok istovremeno pokreće rast u oblastima kao što su AI i 5G.
U 2023. godini Samsung je četvrtu godinu zaredom rangiran među 5 najboljih svetskih brendova sa vrednošću brenda od 91,4 milijarde dolara.
Kada je reč o budućnosti Samsunga, ona staje u tri reči: neophodno, inovativno, skladno.
Ovaj slogan i ideja Samsungovog tima označava eru Samsung 5.0 dizajna sa kojim ova kompanija započinje svoj ulazak u 2030. godinu. Šta sve ovo znači?
Neophodan dizajn znači pružanje optimizovanog korisničkog iskustva bez suvišnih elemenata. Ovo je primenjeno kod televizora sa Infinity Air dizajnom. Tako ovi televizori izgledaju kao da lebde u vazduhu za još impresivnije gledanje.
Samsungovi proizvodi koji su osvojili tržište
Teško je zamisliti savremeno domaćinstvo koje nema barem jedan Samsungov proizvod, bilo da se radi o beloj tehnici, televizorima ili mobilnim telefonima.
Pa ipak, reklo bi se da na pomen ovog južnokorejskog giganta prvo padaju na pamet Samsung mobilni telefoni. I to sasvim opravdano. Bez preuveličavanja se može reći da je Samsungova S serija napravila pravu revoluciju kada je reč o android telefonima, pa čak i mobilnim telefonima uopšte. Tako je prošle godine tržište osvojio Samsung Galaxy S23. Sada se sa velikom pažnjom iščekuje sledeći model, S24 koji će sa sobom doneti mnoštvo naprednih AI opcija.
Odmah za telefonima kao predstavnici kompanije su televizori. Kompanija Samsung je za ovu godinu najavila je svoje najnovije linije QLED, MICRO LED, OLED televizore. Sve ove tehnologije donose znatno bolji kvalitet slike, koji posebno dolazi do izražaja na velikim ekranima. Tako Samsungovi televizori od 60 inča i više predstavljaju pravi prestiž, a gledanje programa na njima zaista jedinstven užitak.
Potvrda da veštačka inteligencija nije budućnost, već naša sadašnjost dolazi nam baš od Samsungovih televizora. Kompanija je za ovu godinu najavila implementaciju naprednih sistema koji koriste upravo veštačku inteligenciju kako bi popravili sliku, zvuk, ali i kako bi korisniku pružili kvalitetnije, personalizovano iskustvo koje će biti u potpunosti prilagođeno njegovom stilu života.
Samsung je naravno ostaje veran i svojim kupcima koji nisu baš toliki entuziijasti pa nudi modele televizora koji pripadaju nižem i srednjem cenovnom rangu. Uglavnom su to Samsung televizori do 43 inča, skromnih opcija, ali sa prepoznatljivim kvalitetom slike i zvuka.
Kako će izgledati Samsungovi proizvodi u daljoj budućnosti, teško je i zamisliti. Ono što je sigurno je da sa svakim novim proizvodom, Samsung nastavlja da ruši barijere i postavlja nove standarde. Nama ostaje da svedočimo i uživamo u plodovima tehnološke revolucije koju nam donosi ovaj južnokorejski gigant.
Inovativan dizajn bi trebalo da donese i značajne promene u živote korisnika. Tako su sada već dostupni televizori koji automatski unapređuju slike niske rezolucije na 8K nivo koristeći AI tehnologiju, zatim tu je funkcija Live Translate koja pomaže korisnicima pametnih telefona da prevladaju jezičke barijere zahvaljujući prevođenju u stvarnom vremenu.
Skladan dizajn oslikava želju za sjedinjavanjem proizvoda i ljudi s društvom, okolinom i drugim vrednostima.