PRIČA O BRENDU - Gorenje

Kada se spomene brend Gorenje prve asocijacije potrošača su dobar kvalitet, inovativnost i elegantan dizajn u svetu kućnih aparata. Posebno mesto u srcu ima kod starijih članova domaćinstava koji pamte brend iz perioda SFRJ. U to vreme nije se mogao zamisliti dom bez Gorenje frižidera, šporeta, peći i bojlera. Gorenje je jedan od brendova koji su nadživeli Jugoslaviju i koji i danas odlično posluje i širi se na inostrana tržišta. Kako je došlo do razvija slovenačkog giganta, koju su naprodavaniji aparati i kakve su preporuke potrošača saznaćete u nastavku teksta.
Gorenje

Priča o brendu Gorenje počinje 1950. godine. Sve je počelo u istoimenom slovenačkom selu nedaleko od grada Velenje kada je napravljena radionica za proizvodnju peći i šporeta. Osnivači su bili Franjo Frljić, Ivan Atelšek i Andrijan Mrak. Ova trojica ljudi bili su posvećeni svom poslu i njihov cilj je bio da proizvode kvalitetne aparate, ali i da kontinuirano rade na inovacijama. Prvi veći uspeh ostvarili su 1958. godine predstavljanjem prve serije šporeta. To je bio početak osvajanja jugoslovenskog tržišta. Kompanija je i nakon toga ulagala u istraživanje i razvoj i konstantno proširivala asortiman. U narednim godinama u ponudi Gorenja našli su se frižideri, zamrzivači i veš-mašine.

Već 1960-ih godina Gorenje “prelazi granice” i širi se na druga evropska tržišta. Zahvaljujući inovativnim rešenjima i modernom dizajnu, polako postaje prepoznatljiv brend i na drugim kontinentima. Od 1980-ih godina u ponudi slovenačkog ginanta nalaze se i mali kućni aparati poput tostera, električnih kuvala, blendera, ali i ugradni uređaji za kuhinje poput rerni i indukcijskih ploča.

U modernoj istoriji, u okviru kompanije se paralelno razvijaju dva brenda: Gorenje, koji uključuje celokpan asortiman proizvoda iz višeg-srednjeg cenovnog ranga, i Asko koji važi za ekskluzivni brend. Pod sloganom Life Simplified predstavljaju svoje proizvode kao tehnološki usavršene, vrhunski dizajnirane i energetski efikasne.

Tržišta na kojima posluje brend i njegov globalni uticaj

Brend Gorenje je prisutan na različitim tržištima širom sveta, odnosno u 19 zemalja, što ga čini globalnim igračem u industriji kućnih aparata. Bazično tržište na kome posluje slovenačka kompanija je zapadnoevropsko i to Nemačka, Francuska, Italija i Španija. Što se tiče istočnoevropskih zemalja, pre svega Rusije, Češke, Slovačke i Poljske, njihova tržišta su se razvijala proteklih decenija i postala interesantna za poslovanje multinacionalnih kompanija. Menadžment brenda Gorenje je to prepoznao i to su postale zemlje u kojima se danas odlično posluje.

Gorenje posluje i na drugim kontinentnima. U Aziji vodeća tržišta su Kina, Indija i Vijetnam, dok u Severnoj Americi nisu među vodećim brendovima u sferi kućnih aparata kao u ostalim delovima sveta u kojima posluju.

Najprodavaniji proizvodi brenda Gorenje

Već smo spomenuli koliko su Gorenje kućni aparati bili zastupljeni u domaćinstvima širom stare Jugoslavije. Da li se danas nešto promenilo i koji su najprodavaniji proizvodi ovog brenda?

Frižideri su i dalje broj jedan što se tiče najprodavanijih proizvoda brenda Gorenje. Kompanija nudi širok spektar frižidera (samostojeće i ugradne modele) koji imaju konkurentske prednosti u energetskoj efikasnosti, dizajnu i inovativnim funkcijama kao što su NoFrost tehnologija za sprečavanje stvaranja leda.

Gorenje masina za pranje vesa

Odmah za frižiderima kao najtraženiji proizvod dolaze mašine za pranje veša. Njihov vek trajanja je duži od konkurentskih, pa su ih potrošači okarakterisali kao pouzdane. Postoji zasta veliki izbor modela sa različitim kapacitetima i funkcijama, koje imaju odlične performase pranja i štede električnu energiju.

Gorenje nudi širok izbor ugradnih rerni i ploča za kuvanje, koji kombinuju jako dobar kvalitet sa elegantnim dizajnom. Za efikasnije kuvanje, možete izabrati model sa Multiflow 360° tehnologijom za ravnomernu distribuciju toplote.

Mašine za sudove sa potpisom brenda Gorenje nalaze se takođe među TOP 5 najprodavanijih proizvoda. Vrlo su tražene zbog svoje visoke efikasnosti pranja i uštede električne energije. Sa različitim programima pranja i kapacitetima, ovi uređaji olakšavaju svakodnevne kućne poslove i pružaju izvanredne rezultate čak na eko pranju (na niskim temperaturama).

Gorenje masina za sudove

Nikako ne smemo izostaviti male kućne aparate koje možete videti u skoro svakom domaćinstvu. Tosteri, blenderi, čajnici, kuvala za vodu i kafu izuzetno su popularni među korisnicima pre svega zbog inovativnog dizajna i dobrog odnosa cene i kvaliteta.

Da li i vi imate neki aparat u svom domu iza koga stoji brend Gorenje? Podelite vaša iskustva u komentarima.